برنامه بازاریابی دیجیتال

برنامه ریزی امری ضروری است و به شما کمک می کند تا تصمیم گیری ضربتی را متوقف نمایید.در حالی که نا امیدانه به دنبال تامبن مالی هستید می هراسید و بهای بیشتری می پردازید.برنامه ریزی شما را در موضع کنترل قرار می دهد و باعث کاهش استرس شما می شود تا افراد بتوانند به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند.

طرح های بازاریابی الکترونیک در خلآ رخ نمی دهند و هنگامی که با کانال های ارتباطات بازارایابی آفلاین یکپارچه می شوند بیشترین اثر بخشی را دارند.واقعیت این است که هر طرح بازارایابی الکترونیک باید بخشی از طرح ارتباطات بازاریابی و همچنین بخشی از طرح گسترده تر بازاریابی باشد.همچنین طرح بازارایابی می بایست با طرح کسب و کار کلی نیز متناسب باشد.

سوستاک

  برنامه ریزی سوستاک(SOSTAC):

سوستاک توسط افراد حرفه ای برای خلق طرح های مختلفی از جمله طرح های شرکت محور،طرح های بازاریابی،طرح های بازاریابی الکترونیک و طرح های تبلیغاتی استفاده می شود.

سوستاک مخفف سر واژه های تحلیل وضعیت،اهداف و استراتژی،تاکتیک ها،اقدامات و کنترل می باشد.

  • تحلیل وضعیت(Situation): یعنی «جایگاه فعلی ما کجاست؟» در مورد بازاریابان چند کاناله،چه تعدادی از مشتریان شما به صورت آنلاین خرید می کنند یا تحت تاثیر قرار می گیرند؟ تحلیل کامل مشتری پاسخی است به سوال «چه کسی،چرا و چگونه».پیش بینی رشد چیست؟ رقبای شما چه می کنند؟ تاثیر واسطه های جدید چیست؟ چه چیزی برای آن ها کار می کند؟چه چیزی به طور آنلاین و آفلاین کار می کند و بر عکس؟ در فضای آنلاین چگونه عمل کرده اید؟ در دنیای آنلاین چه چیزی در خال تغییر است؟
  • اهداف(Obbjectives): یعنی «در چه جایگاهی می خواهیم باشیم؟» چرا آنلاین هستیم؟ چه منافعی برای ما دارد؟ هدف انجام تمام این تلاش ها چیست؟اهداف خوب مورد سنجش قرار می گیرند و همچنین شامل مقیاس های زمانی مشخص هستند.
  • استراتژی(Strategy): یعنی «چگونه به جایگاه مورد نظرمان برسیم؟» استراتژی خلاصه است از چگونگی تحقق اهداف.چگونه فروش صورت می گیرد وسایر اهداف برند محقق می شود؟ به کدام روندها پاسخ می دهیم؟ چه موقعیت هایی از بازار انتخاب می شوند؟ چه بخش هایی از مشتری با کدام ارزش های پیشنهادی هدف گیری می شوند؟ چه استراتژی های ارتباطی جهت حمایت از روند کسب،تبدیل و حفظ مشتری استفاده می شوند؟ کدام آمیخته رسانه ای برای جذب مشتریان جدید به کار گرفته می شود؟ و کدام استراتژی های تماسی برای حفظ مشتری و رشد سهم خرید مشتری مورد استفاده قرار می گیرند؟
  • تاکتیک ها(Tactics): جزئیات استراتژی هستند(آمیخته بازاریابی،آمیخته ارتباطات و آمیخته کانال های توزیع جزء ابزارهای تاکتیکی هستند) و ما در اینجا جزئیات بیشتری اضافه می کنیم.نمودار گانت دقیقا مشخص می کند که چه تاکتیک هایی در چه زمان هایی رخ می دهند.برای مثال اجرای تبلیغات پرداخت کلیکی یا مجموعه ای از ایمیل های اجازه ای.ابزارها،پایگاه داده و مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری تا چه حد با هم یکپارچه هستند؟تاکتیک ها نحوه اجرای استراتژی را تشریح می کنند.
  • اقدامات(Action): یعنی اجرای مو به موی تاکتیک ها.چه کسی چه کاری انجام می دهد؟ چه فرآیندهایی جهت رویداد این فعالیت ها نیاز است؟هر ابزار تاکتیکی الکترونیک،پروژه ای کوچک است که لازم است مدیریت شود.
  • کنترل(Control): این مرحله به شما می گوید که آیا در مسیر موفقیت گام بر می داری یا شکست قبل از اینکه خیلی دیر شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *